تبعیت از ولایت فقیه، به منزله خدمت به امام زمان(عج) است
حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری:
تبعیت از ولایت فقیه، به منزله خدمت به امام زمان(عج) است
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری گفت: امروز باید در رکاب امام زمان (عج) باشیم و همراهی و تبعیت کامل از ولایت فقیه به منزله قرار گرفتن در رکاب آن حضرت است.
سه‌شنبه 20 بهمن 1394
تعداد بازدید: 1078 مرتبه

به گزارش روابط عمومی سرچشمه، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری، رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد، طی سخنانی به بررسی ابعاد انقلاب اسلامی و آثار و ثمرات آن در سطح کشورهای جهان پرداخت.

وی با تاکید بر این که انقلاب به مفهوم ایجاد تحول عظیم است، تصریح کرد: این عبارت گاهی به خروج تعبیر شده که در اصطلاح معمول به آن، انقلاب گفته می شود. در واقع خروج از حکومت طاغوت و قرار گرفتن ذیل پرچم الهی، انقلاب نام دارد که البته تحولی عمیق و ریشه ای است.

این سخنران دینی یادآوری کرد: زمانی که امام حسین(ع) در جهت قیام تاریخی خود حرکت کردند، فرمودند: «إِنّی لَمْ أَخْرُجْ أَشِرًا وَلا بَطَرًا وَلا مُفْسِدًا وَلا ظالِمًا وَإِنَّما خَرَجْتُ لِطَلَبِ الاِصْلاحِ فی أُمَّةِ جَدّی، أُريدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَأَنْهی عَنِ الْمُنْكَرِ وَأَسيرَ بِسيرَةِجَدّی وَأَبی عَلِی بْنِ أَبيطالِب» يعنی: «من از روی خود خواهی و خوشگذرانی و يا برای فساد و ستمگری قيام نكردم، من فقط برای اصلاح در امّت جدّم از وطن خارج شدم. می خواهم امر به معروف و نهی از منكر كنم و به سيره و روش جدّم و پدرم علی بن ابيطالب عمل كنم.»

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر امام حسین (ع) همچون امر و نهی مورد نظر ما نبوده، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکری که در اصطلاح عموم تعریف می شود، وظیفه همه مسلمانان است. در حالی که تراز امر به معروف و نهی از منکر مخصوص امام معصوم (ع) ریشه کن کردن تمام منکرات است.

وی افزود: تفاوت زندگی در حاکمیت الهی و بردگی و مردگی در حاکمیت طاغوت بسیار زیاد است به طوری که این دو اصلا قابل مقایسه نیستند. چراکه عالم نور و عالم ظلمات با یکدیگر قابل مقایسه نیست و زندگی در حاکمیت طاغوت، عین بردگی و مردگی است. همچنان که عالم قبل از دهه فجر، اموات است که بعد از دهه فجر به احیاء تبدیل شد، چون از ظلمات به سوی نور حرکت کردیم.

حجت الاسلام حاج علی اکبری همچنین به ماموریت ویژه پیامبر اعظم (ص) در جهت شکل دادن انقلابی اسلامی اشاره کرد و گفت: مصداق تاریخی این ماموریت، در ماجرای حضرت موسی (ع) و رفتن به مصاف فرعون تبیین شده است.

وی با اشاره به اینکه قوم بنی اسرائیل شایستگی تحول عظیم الهی را نداشتند، ادامه داد: با این وجود، تحول انجام شد و حضرت موسی (ع)، فرعون که ادعای خدایی داشت را معجزات الهی از سر راه این ملت برداشت. هرچند که در این روند دیده می شود که بنی اسرائیل در جریان براندازی طاغوت، نقش فعال نداشتند و همراهی نکردند. به همین دلیل آن حضرت با اعجاز مباشر از جمله ید بیضا و اژدها شدن عصا کار را پیش برد. درنهایت نیز مردم را شبانه همراه خود کرد و لشکر فرعون که پشت سر آنها حرکت کردند، آب برای بنی اسرائیل خشک شد اما فرعون در آن غرق شد.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد از دنیاپرستی و راحت طلبی قوم بنی اسرائیل یاد کرد و افزود: آنها پس از نجات از ظلم فرعون، از حضرت موسی (ع) انتظار آسایش و راحتی دنیا را داشتند، چنانکه در قرآن کریم در این باره در آیه 129 سوره اعراف می فرماید: « قالُوا أُوذينا مِنْ قَبْلِ أَنْ تَأْتِيَنا وَ مِنْ بَعْدِ ما جِئْتَنا قالَ عَسي‏ رَبُّکُمْ أَنْ يُهْلِکَ عَدُوَّکُمْ وَ يَسْتَخْلِفَکُمْ فِي الْأَرْضِ فَيَنْظُرَ کَيْفَ تَعْمَلُونَ؛ گفتند: پیش از آنکه به سوی ما بیایی آزار دیدیم، (هم اکنون) پس از آمدنت نیز آزار می بینیم! (کی این آزارها سر خواهد آمد؟ و موسی علیه السلام) گفت: امید است پروردگارتان دشمن شما را هلاک کند، و شما را در زمین جانشین (آنها) سازد، و بنگرد چگونه عمل می کنید!»

وی تصریح کرد: اگر اصالت قومی، شکم و مادیات باشد نمی تواند قدر ولایت الهی را بداند، حتی اگر ولایت الهی بدون زحمت به آنها هدیه داده شود. قوم حضرت موسی (ع) نیز در چند مورد با رویکرد دنیاپرستی خود حوصله این پیامبر صبور را سر بردند و خداوند متعال نیز آن ها را چهل سال به حال خود رها کرد.

این سخنران دینی با بیان اینکه قوم بنی اسرائیل، سه ویژگی اصلی یک جامعه انقلابی موفق را نداشتند، خاطر نشان کرد: آنها اهل ذکر نبودند و در غفلت بودند. همچنین اهل صبر و شکر نبودند، چراکه جامعه انقلابی با صبر و شکر به قله نور می رسد و موتور محرک در این زمینه ذکر است.

وی افزود: تحول الهی نیازمند صبر است، چون چنین تحولی منزل به منزل با چالش مواجه است. امکان دارد انقلاب الهی در قدم اول موفق کند، اما موفقیت آن در گرو صبر اوست. در عین حال جریانات متصل به فرهنگ فرعونی در این فاصله انقلابیون را راحت نمی گذارند و می خواهند جریان را به هر شکل ممکن به شیوه اول برگردانند.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد در ادامه به ارتجاع و جایگزین شدن کفر اشاره کرد و اظهار داشت: هر جنس از عملیاتی که فرهنگ طاغوتی را نهادینه و احیا کند، ارتجاع نام دارد هرچند که این گروه معمولا خود را روشنفکر می دانند. انقلاب الهی این جریان ارتجاع را کنار زده و به جای فرعون، موسی (ع) را جایگزین می کند اما صبار می خواهد که حاکمیت الهی را جایگزین کند. در حالیکه بنی اسرائیل این صبر را نداشتند و در پی شکم خود بودند. امروزه هم عده ای می گویند انقلاب کردیم که اوضاع اقتصادی ما تصحیح شود.

حجت الاسلام حاج علی اکبری با بیان این که شکر نیز از ضروریات حاکمیت الهی است، یادآوری کرد: انسان باید در هر حال نعمت بزرگ زندگی خود را بداند و این شکر در جلوه خدمت، وفاداری، بیعت و جانفشانی خود را نشان می دهد. یعنی باید با ولی الهی در هر زمینه همراهی کنند.

وی ادامه داد: نعمت های عادی با شکر عادی ادا می شوند. این نوع نعمت ها از جمله غذا و آب مورد سوال قرار نمی گیرند. اما خداوند از نعیم می پرسد و از جمله درباره ولایت امام علی بن ابیطالب(ع) مورد سوال قرار می گیریم. پس این نوع نعمت ها شکر عظما و متراکم می طلبد و تنها انسان شکور از عهده نعمت های الهی بر خواهد آمد.

یادآوری ایام الهی از جمله مواردی بود که حجت الاسلام حاج علی اکبری بر آن تاکید کرد و گفت: انسان های شکور برای باقی ماندن در مسیر نیاز به یادآوری دارند چنان که خداوند متعال می فرماید: «و ذکرهم بایام الله» پس جامعه انقلاب کرده باید به طور مدام روزهای ذلت و بیچارگی و استبداد را به یاد آورد و از سوی دیگر روز عزت، استقلال و میل به ولایت الهی را یادآوری کند.

این خطیب دینی و مدرس شرح صحیفه سجادیه خاطر نشان کرد: خداوند در قرآن کریم تاکید فرموده است که: «ان الله لا یغیر ما بقوم حتى یغیروا ما بانفسهم» تا زمانی که جامعه ای خواهان تغییر نباشند، در آن اصلاح روی نمی دهد. ولی اگر فرزند پیغمبر اکرم (ص) همراه با مردمی با قرن ها فاصله بیایند، این اتفاق می افتد. به همین دلیل امروز که 37 سال از آن روزهای الهی گذشته، این انقلاب پا برجاست.

وی به آثار و ثمرات فراوان انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ثمرات این انقلاب را در کشورهای متعددی از جمله در تشکیل حزب الله لبنان، یمن، بحرین، نیجریه و حتی ایالات متحده امریکا شاهد هستیم که شیعیان آماده ظهور حضرت منجی (عج) می شوند.

وی افزود: در زمان شروع انقلاب اسلامی تعداد کمی از شیعیان در نیجریه زندگی می کردند. اما با پیروزی انقلاب اسلامی افرادی مانند شیخ زکزاکی به تشیع مشرف شدند که خطاب به مقام معظم رهبری گفت: «اگر امام حسین (ع) یک غلام به نام جون در کنار خود داشت، امروز شما 15 میلیون جون آماده شهادت دارید.» شیخ زکزامی از حسنات انقلاب اسلامی است و در همه جای دنیا چنین تحولاتی وجود دارد.

حجت الاسلام حاج علی اکبری با بیان اینکه شهادت شیخ نمر از لحاظ سیاسی هیچ توجیهی ندارد، خاطر نشان کرد: موج آتش شهادت شیخ نمر، انقلاب اسلامی را شعله ور شاخته است. چراکه در کشور عربستان نیز دارای نیروهای ولایی است که در حال سازماندهی هستند.

رییس مرکز رسیدگی به امور مساجد؛ ایران را پایگاه اصلی امام زمان (عج) خواند و تصریح کرد: البته آن حضرت در تمام دنیا دارای حوزه و دانشگاه و مراکز فرهنگی و پژوهشی است. امروز باید در رکاب حضرت باشیم و ولایت فقیه رکاب آن حضرت است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر صبور و شکور باشید، آن فتح بزرگ با حضور مقام معظم رهبری نزدیک است و دیر نخواهد بود که پیروز شویم، چراکه «الیس الصبح بقریب» و در سراسر دنیا نیروهای انقلابی در حال سازماندهی هستند.